Group by:
Creators |
Level and depth descriptorNumber of items at this level: 77.
First cycle, G1E
Norling, Malin,
2010.
Djursjukskötarutbildningen och legitimationen.
First cycle, G1E.
Skara:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Sjöblom, Christine,
2009.
Klinisk omvårdnad av den dräktiga tiken och hennes neonatala valpar.
First cycle, G1E.
Skara:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
First cycle, G2E
Abrahamsson, Hanna,
2018.
Kartläggning av utbildningsmaterial inom djurskydd för naturbruksprogrammet.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Almsgård, Jannike,
2012.
Kommunikationen under och runt en körlektion.
First cycle, G2E.
Wången:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Andersson, Pernilla,
2011.
City planning theories in Sweden : yesterday, today and tomorrow.
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)
Apelgren, Ida and Karlsson, Malin,
2021.
Funktionsnedsättning inom ridsporten ur ridlärares perspektiv : en kvalitativ intervjustudie.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Bengtsson, Maria,
2009.
En studie om vad som behövs för att skolträdgårdar skall fungera under en längre tid : en utvärdering av Edane skolas skolträdgård.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Bergengrip, Hugo,
2021.
Effekterna av mer utbildning om djur i grundskolan.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Berntsson, Olivia and Hermansson, Jenny,
2022.
Motsvarar Lantmästarutbildningen arbetsgivarnas förväntningar vid anställandet av en ledare? : en intervjustudie om vilka kompetenser som efterfrågas vid
rekrytering av en person i ledande befattning i lantbruksföretag.
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of People and Society
Bernö, Hanna and Kankainen, Hanna,
2017.
Utbildningens makt över framtida inställningar till jämställdhet : en studie om hur normkritik implementeras i undervisningen på Jägmästarprogrammet vid SLU.
First cycle, G2E.
Umeå:
(S) > Dept. of Forest Ecology and Management
Bladh, Maja,
2018.
Hållbar hästhållning på naturbruksgymnasier : nuläge och utvecklingsmöjligheter i undervisningen, med fokus på näringsläckage från hagar.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Soil and Environment
Dahlin, Anna,
2018.
Varför väljer personer att studera skog och jobba i skogssektorn?.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Deutschmann, Joel,
2021.
Pedagogisk odling i grundskolan : kunskap, praktik och skörd för framtidens
skolmat.
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)
Edvardson, Moa,
2021.
Tränarrollen i ridsporten : kompetensbehov och utbildningsgång.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Fagerlind, Matilda and Vasara-Hammare, Johanna,
2021.
Hippologernas arbetsmarknad : bakomliggande faktorer till yrkesbyte efter avslutad utbildning.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Forsman, Jasmine,
2012.
Motivation hos djurägare : en kvalitativ innehållsanalys.
First cycle, G2E.
Skara:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Ignerus, Maria,
2018.
Läsplatta och videoanalys som pedagogiskt verktyg vid ridundervisning.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Johansson, Susanna,
2011.
Vad behöver vi kunna? : en enkätstudie om sambandet mellan kunskap om djurskydd samt hästens biologi och djurskyddsrelaterade förseelser inom svensk travsport.
First cycle, G2E.
Skara:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Lindberg, Amanda,
2021.
Hur förvärvar ledare inom lantbruket sina
ledarskapsfärdigheter? : en intervjustudie med individer i ledande befattningar.
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of People and Society
Lindberg, Ebbe,
2012.
Rekrytering av skogsmaskinförarelever.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Lodén, Karl and Sederholm, Martin,
2020.
Generation Z: För nit och redlighet i rikets tjänst : en kvalitativ studie om offentliga organisationers användande av Employer Branding för att rekrytera Generation Z.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Economics
Lundin, Tora,
2019.
Arbetsgrupp eller grupparbete? : en studie i vad nätverk från studietiden betyder i arbetslivet för landsbygdsutvecklare.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Magnusson, Moa,
2021.
Betydelsen av hundunderstödd undervisning vid problematisk skolfrånvaro samt tjänstehundarnas välfärd.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Molin, Alexander,
2021.
Utveckling i kompetensöverföring mellan etablerade och nyanställda skogliga rådgivare.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Mångs, Sebastian and Söderlund, Erik,
2019.
Kartläggning av påverkande faktorer och förslag på åtgärder för att öka antalet kvinnor på Slottegymnasiets skogliga NB-program.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Månsson, Johanna,
2022.
Personlighetens betydelse i yrket som ridlärare.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Mårtensson, Hanna,
2018.
Landskapsarkitekter som samordnare : en studie av hur väl studenterna inom landskapsarkitektur förbereds för arbetet som samordnare i miljökonsekvensbeskrivningar.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Nordahl, Fanny,
2011.
Prefab kontra naturlek : förvaltarens perspektiv på anläggning och skötsel.
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)
Nordqvist, Angelica,
2010.
Kartläggning av naturbruksgymnasiers hållning av & undervisning om katt.
First cycle, G2E.
Skara:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Nyman, Sophia,
2016.
Ponnymammor, rosetter och föräldrapress : en kvalitativ studie om ponnyryttares upplevelse av vuxnas engagemang inom ridsporten.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Olin Petersson, Hanna,
2009.
Är landskapsarkitektstudenter isolerade? : en studie om landskapsarkitektstudenters möjligheter att integrera med andra studenter som anknyter till landskapsarkitektens yrkesområde under sin utbildningstid..
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)
Persson, Nils,
2017.
Transportörsutbildning : från avlägg till industri.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Pettersson, Anna-Clara,
2011.
Utvärdering av hoppdemonstrationer och dess bidragande till studenternas kunskapsutveckling i relation till deras lärstil.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Pettersson, Ida and Bovin, Per,
2021.
Skogen på högstadiet.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Rietz, Anna,
2022.
Skogliga utbildningar och konkurrens – En analys av studenternas väg till slutgiltigt val.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Rodestrand, Josefine and Sundin, Lina,
2016.
Konditionsträning för ryttare : en pilotstudie av en grupp studenter vid Hippologprogrammet.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Sivars, Vilma,
2021.
Resan till en ridlärare med bra självkänsla och självförtroende.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Sjöberg, Emelie,
2016.
Pedagogisk odling på förskolor och i förskoleklasser : möjligheter och begränsningar.
First cycle, G2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Sundquist, Caroline,
2015.
Undervisning om djur till barn och dess positiva effekter.
First cycle, G2E.
Skara:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Swahn, Andrea,
2020.
Djur på schemat : en enkät till biologilärare i grundskolan.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Tallberg, Jonna and Rydén, Maja,
2021.
Barns perspektiv på ridlekis : en kvalitativ intervjustudie genom fokusgrupper med yngre barn.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Tran, Kayley,
2022.
Studenters och djursjukskötares attityder till djur och djurs
välfärd.
First cycle, G2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)
Vidmark, Jens,
2011.
Alumner från SLU, Skogsmästarskolan säger sitt.
First cycle, G2E.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Second cycle, A1E
Bolin, Maria and Laurin, Niklas,
2013.
Läroprocesser i nätverksstyrning : vägen till hållbar utveckling?.
Second cycle, A1E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Brunnström, Åse,
2010.
Stureholms myllrande våtmark under 250 år : en fallstudie av en våtmarks tillblivelse.
Second cycle, A1E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)
Bährner, Charlotte,
2012.
Platsens betydelse i skolans pedagogiska rum - för elever med speciella behov.
Second cycle, A1E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of People and Society
Filipsson, Lovisa,
2020.
Livsmedelsproduktion, ett framtidsämne? : grundskolelärares syn på lärandet om livsmedelsproduktion.
Second cycle, A1E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Sjunner, Caroline,
2012.
Natur och Informationsteknologi – en lärande kombination?
.
Second cycle, A1E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of People and Society
Wejdmark, Elin,
2016.
Bonden i skolan – granskad ur en faktamässig och
pedagogisk synvinkel.
Second cycle, A1E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Animal Nutrition and Management (until 231231)
Second cycle, A2E
Abdelmomen, Etedal,
2010.
Environmental work in preschools : three case studies in Uppsala.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Economics
Bernö, Hanna,
2019.
Educating for a sustainable future? : perceptions of bioeconomy among forestry students in Sweden.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(S) > Dept. of Forest Economics
Brangenfeldt, Emil,
2016.
Utvärdering av utbildningens påverkan på skotarförarens planering och arbetsmetodik.
Second cycle, A2E.
Umeå:
(S) > Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)
Dahl, Ida,
2015.
Considering environmental values during timber harvest : a study of forest machine operators’ practice.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Di Pumpo, Angela,
2018.
Sustainability from farm to fork : education and the social construction of the environment in an agro-food park - the case of F.I.CO.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Gabrielsson, Ida,
2016.
“We do this for the environment to feel good” : children’s perspectives of environmental education.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Gobena, Abate,
2018.
Importance of teaching and practices of Ethiopian Orthodox Tewahedo Church in forest biodiversity conservation : implications for national conservation policy.
Second cycle, A2E.
Alnarp:
(S) > Southern Swedish Forest Research Centre
Gyllenhammar, Anna,
2015.
Evaluation of animal welfare education in primary schools in Lilongwe, Malawi.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Clinical Sciences (until 231231)
Hultberg, Emelie,
2016.
Dissektionsfilm som ett verktyg för inlärning av hönsfåglars anatomi.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
Höglund, Stina and Nilsson, Hanne,
2013.
Phyllis memorial childrens home and academy : ett undersökande förslagsarbete för framtida utveckling av ett barnhem och skola i Kenya
.
Second cycle, A2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Larsson, Malin,
2022.
Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?.
Second cycle, A2E.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of People and Society
Lundwall, Annika,
2010.
Det handlar inte om vad man gör utan hur man gör det : om arbetskultur och vikten av ett hållbart förhållningssätt till sitt yrke och arbete som landskapsarkitekt.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Munter, Madeleine and Nilsson, Tove,
2013.
Landskapsarkitekten och förskolan : ett gestaltningsförslag för Rondellens förskola.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Nilsson, Mikaela,
2014.
Effect of rabies education programs on rabies awareness, attitudes towards dogs and animal welfare among children in Lilongwe, Malawi.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Clinical Sciences (until 231231)
Parrilla, Assunta,
2015.
Electric vehicles in Sweden : a critical analysis of communication.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Pishchuk, Ekaterina,
2009.
Impacts of international studies on careers of Russian forestry graduates.
Second cycle, A2E.
Alnarp:
(S) > Southern Swedish Forest Research Centre
Ponzelar, Charlotte,
2020.
Teacher’s narratives on the implementation of Education for Sustainable Development (ESD) : a comparative discourse analysis in Germany and Sweden.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Pöggel, Karoline,
2015.
Communication of national parks in guided tours : taking wilderness to the next level?.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Schaub, Johanna,
2013.
Utvärdering av rektaliseringsmodellen Breed´n Betsy.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Clinical Sciences (until 231231)
Strimell Flodqvist, Therese,
2018.
Knocking on the door : a study on nutritional education and women’s empowerment on household level in rural Tanzania.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Säfström, Ida,
2019.
Being close to a cow : experiences of learning and farming among students
at an agricultural program.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Weiss, Hanna,
2022.
Embedding food system education into Swedish public schools – teachers’ perspectives.
Second cycle, A2E.
Uppsala:
(LTJ, LTV) > Dept. of People and Society
Other
Bardosson, Bodil,
2005.
Tycker dagens naturbrukselev att djurskötaryrket har hög status?.
UNSPECIFIED, Alnarp.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Bergkvist, Peter,
2008.
Motorsågskörkortet : en utvärdering av Skogsstyrelsens motorsågsutbildning vid Frossarbo kursgård 2005-2007.
UNSPECIFIED, Skinnskatteberg.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Carlsson, Carl Johan,
2008.
Varför är det kvinnliga könet underrepresenterat vid Skogsmästarprogrammet?.
UNSPECIFIED, Skinnskatteberg.
Skinnskatteberg:
(S) > School for Forest Management
Edvardsson, Anna,
2006.
Digital guidning på campus Alnarp : tekniska lösningar för riktad information till olika målgrupper.
UNSPECIFIED, Alnarp.
Alnarp:
(LTJ, LTV) > Dept. of Crop Science
Hofisi, Fortunate,
2003.
Farmer field schools as a learning process for resource-poor farmers : the AfFOResT experience in the Zambezi Valley, Zimbabwe.
UNSPECIFIED, Uppsala.
Uppsala:
(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Lindberg, Stefan,
2011.
Vad är ett djur? : en rapport om veterinärstudenternas djursyn.
UNSPECIFIED, Uppsala.
Uppsala:
(VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)
This list was generated on Sat Nov 2 03:03:30 2024 CET.