Home About Browse Search
Svenska


Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Level and depth descriptor
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W
Number of items at this level: 77.

A

Abdelmomen, Etedal, 2010. Environmental work in preschools : three case studies in Uppsala. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Abrahamsson, Hanna, 2018. Kartläggning av utbildningsmaterial inom djurskydd för naturbruksprogrammet. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Almsgård, Jannike, 2012. Kommunikationen under och runt en körlektion. First cycle, G2E. Wången: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Andersson, Pernilla, 2011. City planning theories in Sweden : yesterday, today and tomorrow. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)

Apelgren, Ida and Karlsson, Malin, 2021. Funktionsnedsättning inom ridsporten ur ridlärares perspektiv : en kvalitativ intervjustudie. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

B

Bardosson, Bodil, 2005. Tycker dagens naturbrukselev att djurskötaryrket har hög status?. UNSPECIFIED, Alnarp. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

Bengtsson, Maria, 2009. En studie om vad som behövs för att skolträdgårdar skall fungera under en längre tid : en utvärdering av Edane skolas skolträdgård. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Bergengrip, Hugo, 2021. Effekterna av mer utbildning om djur i grundskolan. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Bergkvist, Peter, 2008. Motorsågskörkortet : en utvärdering av Skogsstyrelsens motorsågsutbildning vid Frossarbo kursgård 2005-2007. UNSPECIFIED, Skinnskatteberg. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Berntsson, Olivia and Hermansson, Jenny, 2022. Motsvarar Lantmästarutbildningen arbetsgivarnas förväntningar vid anställandet av en ledare? : en intervjustudie om vilka kompetenser som efterfrågas vid rekrytering av en person i ledande befattning i lantbruksföretag. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of People and Society

Bernö, Hanna, 2019. Educating for a sustainable future? : perceptions of bioeconomy among forestry students in Sweden. Second cycle, A2E. Uppsala: (S) > Dept. of Forest Economics

Bernö, Hanna and Kankainen, Hanna, 2017. Utbildningens makt över framtida inställningar till jämställdhet : en studie om hur normkritik implementeras i undervisningen på Jägmästarprogrammet vid SLU. First cycle, G2E. Umeå: (S) > Dept. of Forest Ecology and Management

Bladh, Maja, 2018. Hållbar hästhållning på naturbruksgymnasier : nuläge och utvecklingsmöjligheter i undervisningen, med fokus på näringsläckage från hagar. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Soil and Environment

Bolin, Maria and Laurin, Niklas, 2013. Läroprocesser i nätverksstyrning : vägen till hållbar utveckling?. Second cycle, A1E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

Brangenfeldt, Emil, 2016. Utvärdering av utbildningens påverkan på skotarförarens planering och arbetsmetodik. Second cycle, A2E. Umeå: (S) > Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

Brunnström, Åse, 2010. Stureholms myllrande våtmark under 250 år : en fallstudie av en våtmarks tillblivelse. Second cycle, A1E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)

Bährner, Charlotte, 2012. Platsens betydelse i skolans pedagogiska rum - för elever med speciella behov. Second cycle, A1E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of People and Society

C

Carlsson, Carl Johan, 2008. Varför är det kvinnliga könet underrepresenterat vid Skogsmästarprogrammet?. UNSPECIFIED, Skinnskatteberg. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

D

Dahl, Ida, 2015. Considering environmental values during timber harvest : a study of forest machine operators’ practice. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Dahlin, Anna, 2018. Varför väljer personer att studera skog och jobba i skogssektorn?. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Deutschmann, Joel, 2021. Pedagogisk odling i grundskolan : kunskap, praktik och skörd för framtidens skolmat. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

Di Pumpo, Angela, 2018. Sustainability from farm to fork : education and the social construction of the environment in an agro-food park - the case of F.I.CO. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

E

Edvardson, Moa, 2021. Tränarrollen i ridsporten : kompetensbehov och utbildningsgång. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Edvardsson, Anna, 2006. Digital guidning på campus Alnarp : tekniska lösningar för riktad information till olika målgrupper. UNSPECIFIED, Alnarp. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of Crop Science

F

Fagerlind, Matilda and Vasara-Hammare, Johanna, 2021. Hippologernas arbetsmarknad : bakomliggande faktorer till yrkesbyte efter avslutad utbildning. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Filipsson, Lovisa, 2020. Livsmedelsproduktion, ett framtidsämne? : grundskolelärares syn på lärandet om livsmedelsproduktion. Second cycle, A1E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Forsman, Jasmine, 2012. Motivation hos djurägare : en kvalitativ innehållsanalys. First cycle, G2E. Skara: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

G

Gabrielsson, Ida, 2016. “We do this for the environment to feel good” : children’s perspectives of environmental education. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Gobena, Abate, 2018. Importance of teaching and practices of Ethiopian Orthodox Tewahedo Church in forest biodiversity conservation : implications for national conservation policy. Second cycle, A2E. Alnarp: (S) > Southern Swedish Forest Research Centre

Gyllenhammar, Anna, 2015. Evaluation of animal welfare education in primary schools in Lilongwe, Malawi. Second cycle, A2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Clinical Sciences (until 231231)

H

Hofisi, Fortunate, 2003. Farmer field schools as a learning process for resource-poor farmers : the AfFOResT experience in the Zambezi Valley, Zimbabwe. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Hultberg, Emelie, 2016. Dissektionsfilm som ett verktyg för inlärning av hönsfåglars anatomi. Second cycle, A2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Höglund, Stina and Nilsson, Hanne, 2013. Phyllis memorial childrens home and academy : ett undersökande förslagsarbete för framtida utveckling av ett barnhem och skola i Kenya . Second cycle, A2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

I

Ignerus, Maria, 2018. Läsplatta och videoanalys som pedagogiskt verktyg vid ridundervisning. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

J

Johansson, Susanna, 2011. Vad behöver vi kunna? : en enkätstudie om sambandet mellan kunskap om djurskydd samt hästens biologi och djurskyddsrelaterade förseelser inom svensk travsport. First cycle, G2E. Skara: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

L

Larsson, Malin, 2022. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?. Second cycle, A2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of People and Society

Lindberg, Amanda, 2021. Hur förvärvar ledare inom lantbruket sina ledarskapsfärdigheter? : en intervjustudie med individer i ledande befattningar. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of People and Society

Lindberg, Ebbe, 2012. Rekrytering av skogsmaskinförarelever. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Lindberg, Stefan, 2011. Vad är ett djur? : en rapport om veterinärstudenternas djursyn. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Lodén, Karl and Sederholm, Martin, 2020. Generation Z: För nit och redlighet i rikets tjänst : en kvalitativ studie om offentliga organisationers användande av Employer Branding för att rekrytera Generation Z. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Lundin, Tora, 2019. Arbetsgrupp eller grupparbete? : en studie i vad nätverk från studietiden betyder i arbetslivet för landsbygdsutvecklare. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Lundwall, Annika, 2010. Det handlar inte om vad man gör utan hur man gör det : om arbetskultur och vikten av ett hållbart förhållningssätt till sitt yrke och arbete som landskapsarkitekt. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

M

Magnusson, Moa, 2021. Betydelsen av hundunderstödd undervisning vid problematisk skolfrånvaro samt tjänstehundarnas välfärd. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Molin, Alexander, 2021. Utveckling i kompetensöverföring mellan etablerade och nyanställda skogliga rådgivare. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Munter, Madeleine and Nilsson, Tove, 2013. Landskapsarkitekten och förskolan : ett gestaltningsförslag för Rondellens förskola. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Mångs, Sebastian and Söderlund, Erik, 2019. Kartläggning av påverkande faktorer och förslag på åtgärder för att öka antalet kvinnor på Slottegymnasiets skogliga NB-program. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Månsson, Johanna, 2022. Personlighetens betydelse i yrket som ridlärare. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Mårtensson, Hanna, 2018. Landskapsarkitekter som samordnare : en studie av hur väl studenterna inom landskapsarkitektur förbereds för arbetet som samordnare i miljökonsekvensbeskrivningar. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

N

Nilsson, Mikaela, 2014. Effect of rabies education programs on rabies awareness, attitudes towards dogs and animal welfare among children in Lilongwe, Malawi. Second cycle, A2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Clinical Sciences (until 231231)

Nordahl, Fanny, 2011. Prefab kontra naturlek : förvaltarens perspektiv på anläggning och skötsel. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)

Nordqvist, Angelica, 2010. Kartläggning av naturbruksgymnasiers hållning av & undervisning om katt. First cycle, G2E. Skara: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Norling, Malin, 2010. Djursjukskötarutbildningen och legitimationen. First cycle, G1E. Skara: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Nyman, Sophia, 2016. Ponnymammor, rosetter och föräldrapress : en kvalitativ studie om ponnyryttares upplevelse av vuxnas engagemang inom ridsporten. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

O

Olin Petersson, Hanna, 2009. Är landskapsarkitektstudenter isolerade? : en studie om landskapsarkitektstudenters möjligheter att integrera med andra studenter som anknyter till landskapsarkitektens yrkesområde under sin utbildningstid.. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)

P

Parrilla, Assunta, 2015. Electric vehicles in Sweden : a critical analysis of communication. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Persson, Nils, 2017. Transportörsutbildning : från avlägg till industri. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Pettersson, Anna-Clara, 2011. Utvärdering av hoppdemonstrationer och dess bidragande till studenternas kunskapsutveckling i relation till deras lärstil. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Pettersson, Ida and Bovin, Per, 2021. Skogen på högstadiet. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Pishchuk, Ekaterina, 2009. Impacts of international studies on careers of Russian forestry graduates. Second cycle, A2E. Alnarp: (S) > Southern Swedish Forest Research Centre

Ponzelar, Charlotte, 2020. Teacher’s narratives on the implementation of Education for Sustainable Development (ESD) : a comparative discourse analysis in Germany and Sweden. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Pöggel, Karoline, 2015. Communication of national parks in guided tours : taking wilderness to the next level?. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

R

Rietz, Anna, 2022. Skogliga utbildningar och konkurrens – En analys av studenternas väg till slutgiltigt val. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

Rodestrand, Josefine and Sundin, Lina, 2016. Konditionsträning för ryttare : en pilotstudie av en grupp studenter vid Hippologprogrammet. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

S

Schaub, Johanna, 2013. Utvärdering av rektaliseringsmodellen Breed´n Betsy. Second cycle, A2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Clinical Sciences (until 231231)

Sivars, Vilma, 2021. Resan till en ridlärare med bra självkänsla och självförtroende. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Sjunner, Caroline, 2012. Natur och Informationsteknologi – en lärande kombination? . Second cycle, A1E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of People and Society

Sjöberg, Emelie, 2016. Pedagogisk odling på förskolor och i förskoleklasser : möjligheter och begränsningar. First cycle, G2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

Sjöblom, Christine, 2009. Klinisk omvårdnad av den dräktiga tiken och hennes neonatala valpar. First cycle, G1E. Skara: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Strimell Flodqvist, Therese, 2018. Knocking on the door : a study on nutritional education and women’s empowerment on household level in rural Tanzania. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Sundquist, Caroline, 2015. Undervisning om djur till barn och dess positiva effekter. First cycle, G2E. Skara: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Swahn, Andrea, 2020. Djur på schemat : en enkät till biologilärare i grundskolan. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

Säfström, Ida, 2019. Being close to a cow : experiences of learning and farming among students at an agricultural program. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

T

Tallberg, Jonna and Rydén, Maja, 2021. Barns perspektiv på ridlekis : en kvalitativ intervjustudie genom fokusgrupper med yngre barn. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry (until 231231)

Tran, Kayley, 2022. Studenters och djursjukskötares attityder till djur och djurs välfärd. First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Environment and Health (until 231231)

V

Vidmark, Jens, 2011. Alumner från SLU, Skogsmästarskolan säger sitt. First cycle, G2E. Skinnskatteberg: (S) > School for Forest Management

W

Weiss, Hanna, 2022. Embedding food system education into Swedish public schools – teachers’ perspectives. Second cycle, A2E. Uppsala: (LTJ, LTV) > Dept. of People and Society

Wejdmark, Elin, 2016. Bonden i skolan – granskad ur en faktamässig och pedagogisk synvinkel. Second cycle, A1E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Nutrition and Management (until 231231)

This list was generated on Thu Nov 21 03:03:25 2024 CET.