Home About Browse Search
Svenska


Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Level and depth descriptor
Jump to: A | B | D | E | F | H | J | L | M | N | O | P | R | T
Number of items at this level: 28.

A

Arvidsson, Rebecka and Holst, Madeleine and Nyström, Erika, 2008. Smart konsumtion : unga vuxnas attityd till miljö- och rättvisemärkta produkter. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

B

Baguna, Reginald Jason and Chacon, Tylo, 2011. Nu är det dags att agera! : en analys av konsumentbeteende från mjölkupproret i Skåne. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Bengtsson, Minna, 2009. Konsumentens hälsa som en del av företagets sociala ansvar : en fallstudie av två företag inom dagligvaruhandeln. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Blom, Carin, 2010. Hur värderar konsumenter ekologiskt bröd? : en värderingsstudie med Contingent Valuation Method . Second cycle, A1E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Blom, Carin, 2010. Vad efterfrågar konsumenten på den svenska brödmarknaden? : en empirisk undersökning utförd med en kvalitativ metod. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

D

Dahlkvist, Emma, 2016. Elasticity of demand for gasoline in Sweden. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

E

Egbäck, Samuel, 2009. Rennäringens kulturella värden : en studie om svenskars preferenser. Second cycle, A1E. Umeå: (S) > Dept. of Forest Economics

Eke-Göransson, Charlotte, 2011. Konsumentbeteende vid köp av ägg : en empirisk studie genomförd med en kvalitativ metod. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Ekström, Carin, 2013. En jämförelse mellan konventionell produktion av grisar inomhus och utomhus. . First cycle, G2E. Uppsala: (VH) > Dept. of Animal Nutrition and Management

Elmlund, Emelie and Ros, Mirjam, 2011. Reasons to believe - reasons to buy : factors influencing the consumers' choice when buying probiotic products. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Food Science

F

Fröding, Alexandra, 2017. The reproduction of second-hand apparel shopping : understanding second-hand apparel consumption from a practice-based approach. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

H

Hagbardsson, Malin and Hannebo, Linnea, 2011. CSR synas i sömmarna : drivkrafter och påtryckningar för CSR i två svenska textilföretag. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Hameed, Syed Kamran, 2010. Corporate social responsibility (CSR) theory and practice in Pakistan. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Högberg, Linda, 2010. Växter och möten : en personlig berättelse om projektet The Allotment Plot, från idé till genomförande med växtmaterialet i fokus. Second cycle, A2E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231)

J

Jonsson, Christine, 2012. Datummärkning av livsmedel : till nytta för producenter, handlare och konsumenter?. Second cycle, A1E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Microbiology

Jönsson, Jenny and Wätthammar, Tina, 2013. Sustainable shopping : consumer behavior in purchasing and donating secondhand clothes. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

L

Liljedahl, Sara, 2010. Ursprungs- och kvalitetsmärkningens betydelse för konsumentens val av krukväxter : en studie om mervärdet av Mäster Gröns co-branding med Svenskt Sigill. First cycle, G1E. Alnarp: (LTJ, LTV) > Department of Work Science, Business Economics, and Environmental Psychology

Lokrantz, Malin, 2016. Risk perception and WTP in connection to radioactive substances in food products. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

M

Mattisson, Emmy, 2015. Att mäta matsvinn i skolkök : en jämförande studie av 13 metoder att mäta matsvinn. First cycle, G2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Energy and Technology

N

Nilsson, Magnus and Thuring, Henrik, 2010. growforgold.org : a design proposal for creating productive green space in cities. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

Norrman, Minna, 2016. Kundnöjdhet vid jord-och skogsaffärer : fallet Areal. Second cycle, A2E. Uppsala: (S) > Dept. of Forest Products

Nyah, Aben Collins, 2011. Smallholder transformation : NGO participation in agricultural development in Sub-Saharan Africa. Second cycle, A2E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Nylund, Anna, 2009. Consumers' attitudes towards differently branded and processed pork products : a means-end chain analysis. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

O

Otto, Lilja May, 2003. Hamburgers and coke or bread and roses? : learning responsible consumption. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

P

Prejer, Ebba, 2006. Konsumentbeteende vid köp av färsk fisk : en kvalitativ studie för utveckling av ett produktkoncept hos ICA. UNSPECIFIED, Uppsala. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

R

Rotter, Julia Patrizia, 2009. Health added-value food : the Swedish retail market. Second cycle, A1E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Economics

Rönnols, Linn, 2016. Facebook as a multi-tool for public engagement and mobilizing : insights into the new world of online activism. Second cycle, A1E. Uppsala: (NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development

T

Thorstensson, Amalia, 2008. Kunden i centrum : att nyttja potentialen i den interna förmedlingen av kunder. UNSPECIFIED, Ultuna. Ultuna: (NL, NJ) > Dept. of Economics

This list was generated on Fri Sep 22 01:02:40 2017 CEST.