Allansson, Victor, 2022. Information och utveckling livsmedelsservice : en pendlingskommuns utveckling för sina livsmedelsföretag. Second cycle, A1E. Uppsala: SLU, Department of Molecular Sciences
|
PDF
1MB |
Abstract
Detta examensarbete har genomförts i samverkan med Knivsta kommuns miljöenhet. Syftet med studien var att undersöka hur Knivsta kommun har utvecklats inom livsmedelsservice.
Både kvantitativa enkäter och öppna kommentarer från företagare inom Knivsta kommun användes. En retrospektiv longitudinell studie genomfördes för att undersöka hur kommunen har blivit betygsatt av kommunens företagare i en årlig kundundersökning under perioden 2019 till 2021.
Resultatet gav en översikt av servicen och förväntningarna från företagarna innan och under Covid-19 pandemin då digitalisering blev en viktig del av servicen. Överlag var företagarna nöjda med servicen. Till exempel under 2021 så betygsatte 59 % av företagarna
Knivsta kommun ”högt” inom information tillgänglig på deras hemsida, medan 2019 så var det endast 25 % av företagarna som betygsatte kommunen ”högt”. Dessutom fick Knivsta kommun högre betyg inom kommunikation, bemötande, kompetens och effektivitet 2021 än 2019. Mer forskning behövs för att kunna säkerställa framtida förbättringar inom kommunikation mellan företagare och Knivsta kommun.
This study has been performed in a collaboration with Knivsta municipality’s environmental health unit. The purpose of this study was to examine how Knivsta municipality has developed within food service.
Both quantitative surveys and open comments from entrepreneurs of Knivsta municipality were used. A retrospective longitudinal study was conducted to examine how the municipality has been rated by its entrepreneurs in an annual customer satisfaction survey during the period 2019 to 2021.
The results provided an overview of the service and expectations from entrepreneurs before and during the COVID-19 pandemic when digitalisation became an important part of the service. Generally, the entrepreneurs were satisfied with the service. For example, 59 % of entrepreneurs in 2021 rated Knivsta municipality as ”high” regarding information available on their website. In comparison, only 25 % of entrepreneurs rated Knivsta municipality as “high” in 2019. Moreover, communication, personal treatment, competence, accessibility, and efficiency of Knivsta municipality were also rated higher in 2021 than in 2019.
More research is, however, needed to ensure further improvement of communication between entrepreneurs and Knivsta municipality.
Main title: | Information och utveckling livsmedelsservice |
---|---|
Subtitle: | en pendlingskommuns utveckling för sina livsmedelsföretag |
Authors: | Allansson, Victor |
Supervisor: | Ljung, Magnus and Westerbank, Pernilla |
Examiner: | Zamaratskaia, Galia |
Series: | Molecular Sciences |
Volume/Sequential designation: | 2022:19 |
Year of Publication: | 2022 |
Level and depth descriptor: | Second cycle, A1E |
Student's programme affiliation: | NG007 Food Inspection - Master´s Programme (60 credits), 60.0hp |
Supervising department: | (NL, NJ) > Department of Molecular Sciences |
Keywords: | Livsmedel, information, offentlig verksamhet, kundundersökning |
URN:NBN: | urn:nbn:se:slu:epsilon-s-17960 |
Permanent URL: | http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-17960 |
Subject. Use of subject categories until 2023-04-30.: | Food science and technology |
Language: | Swedish |
Deposited On: | 06 Jul 2022 10:12 |
Metadata Last Modified: | 08 Jul 2022 10:37 |
Repository Staff Only: item control page