Home About Browse Search
Svenska


Nilsson, Sara, 2013. Gårdsbutiken : ärlighet är namnet vi har. First cycle, G1N, G1F, G2F or GXX ( G2F). Uppsala: SLU, Dept. of Urban and Rural Development

[img]
Preview
PDF
776kB

Abstract

Att gårdsbutikerna har en marknad beror inte bara på produkterna de levererar utan också på vad som sker i omvärlden. Matskandaler, kli-matförändringar och närproducerat – debatterna har bidragit till att skapa en nisch för gårdsbutikerna. Genom att stå för ärlighet och öp-penhet skapar gårdsbutikerna en marknad för sig. Besökarna kan själva se på gården att djuren har det bra och känna hur de solmogna tomaterna doftar från grönsakslandet. Bönderna agerar och gestaltar butiken och gården på ett sätt som övertygar besökarna om att de kan lita på bönderna och deras produkter. Många företag i livsmedels-branschen idag försöker spela an på gårdsbutikernas trovärdighet och ärlighet genom att framhäva sina produkters genuina ursprung och frånvaro av tillsatser. Detta är något som förstärker och bekräftar bönderna som verkar inom en gårdsbutiksnisch. En nisch där kvalitet är kärlek till maten och produktionen i alla led.

,

The fact that farm stores have a market doesn’t just depend on their products, what happens in the society counts as well. Food scandals, climate and locally produced - the debates have helped to create a niche for farm shops. By standing for honesty and openness farm shops create a market for themselves. Visitors can actually see that the livestock are kept well and smell the sun ripe tomatoes in the vegetable garden. To convince the visitors that their products can be trusted, the farmers act and illustrate their farm and farm shop in a persuading way. Many companies in the food industry are trying to take advantage of the credibility and honesty of the farm shops, by promoting their products genuine origin and absence of additives. That reinforces and confirms the farmers with a farm shop niche. It is a niche market where quality is the love for healthy food and produc-tion at every stage.

Main title:Gårdsbutiken
Subtitle:ärlighet är namnet vi har
Authors:Nilsson, Sara
Supervisor:Hansen, Kjell
Examiner:Gunnarsdotter, Yvonne
Series:UNSPECIFIED
Volume/Sequential designation:UNSPECIFIED
Year of Publication:2013
Level and depth descriptor:First cycle, G1N, G1F, G2F or GXX
Student's programme affiliation:NY007 Agriculture Programme - Rural Development 270 HEC
Supervising department:(NL, NJ) > Dept. of Urban and Rural Development
(LTJ, LTV) > Dept. of Urban and Rural Development
Keywords:Gestaltning, gårdsbutik, kvalitet, mervärde, smak
URN:NBN:urn:nbn:se:slu:epsilon-s-2843
Permanent URL:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-2843
Subject. Use of subject categories until 2023-04-30.:Trade, marketing and distribution
Language:Swedish
Deposited On:16 Oct 2013 13:49
Metadata Last Modified:16 Oct 2013 13:49

Repository Staff Only: item control page