Home About Browse Search
Svenska


Persson, Bodil, 2007. Trädgårdsdesign för hörselskadade : anpassad utemiljö för elever vid Silviaskolan i Hässleholm. SLU, Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101), Alnarp. Alnarp: SLU, Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

[img]
Preview
PDF
2MB

Abstract

There is a lot written about being hearing impaired. There are guidelines on how to adjust the indoor environment for the hearing impaired. There is even more written about gardening and garden design from different aspects. However, I found out that there is nothing written about garden design or adjusting the outdoor environment for the hearing impaired. At the background of myself being hearing impaired and garden designer I realised that I actually had adjusted my own garden out of the fact that I am hearing impaired. I wanted to take this one step further. The result is a plan for a garden at a school for hearing-impaired children, the Silvia school in Hässleholm, Sweden. The design and shapes take into consideration that the ones who shall use the garden are hearing-impaired. The garden shall be a peaceful and harmonically place for relaxation and is designed out of the children's needs. Every plant is there for a reason. Every line drawn has a history of thoughts.

,

Det finns mycket skrivet om att vara hörselskadad. Det finns riktlinjer för hur man
anpassar inomhusmiljöer för hörselskadade. Det finns ännu mer skrivet om trädgård och
trädgårdsutformning ur olika aspekter. Däremot upptäckte jag att det inte fanns något skrivet om
trädgårdsutformning eller hur man anpassar utomhusmiljön för hörselskadade. Mot bakgrund
av att jag själv är hörselskadad och trädgårdsingenjör upptäckte jag att jag faktiskt anpassat
min egen trädgård utifrån det faktum att jag är hörselskadad. Jag kände att jag ville ta detta
ett steg vidare. Det har resulterat i utformningen av ett trädgårdsrum i anslutning till en skola
för hörselskadade barn, Silviaskolan i Hässleholm. Designen och utformningen tar hänsyn till
att de som ska vistas där är hörselskadade. Rummet ska bli en lugn och harmonisk plats för
avkoppling och är utformat på deras villkor, efter deras behov. Varje växt som är satt finns där
av en anledning. Varje linje som är dragen finns det en tanke bakom.

Main title:Trädgårdsdesign för hörselskadade
Subtitle:anpassad utemiljö för elever vid Silviaskolan i Hässleholm
Authors:Persson, Bodil
Supervisor:Svensson, Magnus
Examiner:UNSPECIFIED
Series:Examensarbeten inom trädgårdsingenjörsprogrammet
Volume/Sequential designation:2007:35
Year of Publication:2007
Level and depth descriptor:Other
Student's programme affiliation:TRING Horticultural Management (admitted before 2004) 120 HEC
Supervising department:(LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Keywords:trädgårdsdesign, trädgård, design, hörselskada, hörselskadade, Silviaskolan, anpassning
URN:NBN:urn:nbn:se:slu:epsilon-s-9038
Permanent URL:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-9038
Subject. Use of subject categories until 2023-04-30.:SLU > (LTJ, LTV) > Landscape Management, Design, and Construction (until 121231)
Landscape architecture
Language:Swedish
Deposited On:22 Nov 2017 11:36
Metadata Last Modified:22 Nov 2017 11:36

Repository Staff Only: item control page