Björne, Kajsa, 2009. Visual communication : within the smaller scale. SLU, Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management, Alnarp. Alnarp: SLU, Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management
|
PDF
30MB |
Abstract
In order to understand how landscape architects communicate and what visual language is being used when communicating design; we have gained vast knowledge in a number of areas. Visual communication touches many subjects such as perception, communication, language, marketing, image making, image analysis, rhetoric etc. How we perceive an image and what influences us is affected by many different things. Examples can include society or even the individual background.
How an image appears is dependent upon what consistencies are being used. The image a landscape architect normally produces differs from the commercial image and art. In order to communicate most effectively it is important to be aware of what language is being used. Being clear and using a set language will minimise misunderstandings.
Through a case study I have been looking at one company's opportunities and problems regarding visual communication and helped them to gain insight of what they were mediating. From this insight I have helped them improve their visual language and defined new goals to strive towards.
Moreover I have been looking at the existing market through 14 Landscape Architect firms in order to gain an understanding of what visual languages are being used in today's Landscape Architecture environment.
För att kunna förstå hur landskapsarkitekter kommunicerar och
vilket visuellt språk de använder sig av vid förmedling av designarbete
har jag fördjupat mig i ämnen som berör detta. Visuell kommunikation
nuddar vid många ämnen exempelvis följande; perception;
kommunikation; språkliga medel; marknadsföring; bilduppbyggnad;
bildanalys; retorik osv. Hur vi uppfattar och läser av en bild och vad
som påverkar oss som observatör är influerat av åtskilliga företeelser
bland annat av vårt samhälle och vår bakgrund.
Hur en bild ser ut avgörs av vilket sammanhang den används i. Illustrationerna
en landskapsarkitekt normalt sätt skapar skiljer sig från
reklamens bild och från konsten. För att kunna kommunicera på ett
verkningsfullt sätt är det viktigt att man är medveten om vilket språk
man använder. Ett tydligt språk minimerar missförstånd.
Genom en fallstudie har jag fördjupat mig i ett landskapsarkitektkontors
möjligheter och svårigheter inom visuell kommunikation och vidare
ökat insikten i vad de idag förmedlar. Därefter klargjort åtråvärda
mål samt arbetat med att förbättra och klargöra delar av deras
visuella språk.
Jag har även studerat 14 landskapsarkitektkontor som aktivt arbetar
med visuell kommunikation för att få kunskap i vilka metoder och
visualiseringsspråk som används i arkitektursammanhang idag.
Main title: | Visual communication |
---|---|
Subtitle: | within the smaller scale |
Authors: | Björne, Kajsa |
Supervisor: | Hellström Reimer, Maria |
Examiner: | UNSPECIFIED |
Series: | Självständigt arbete vid LTJ-fakulteten, SLU |
Volume/Sequential designation: | UNSPECIFIED |
Year of Publication: | 2009 |
Level and depth descriptor: | Other |
Student's programme affiliation: | MSc Landscape Architecture |
Supervising department: | (LTJ, LTV) > Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management |
Keywords: | visual communication, image making, drawings |
URN:NBN: | urn:nbn:se:slu:epsilon-s-8064 |
Permanent URL: | http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-8064 |
Subject. Use of subject categories until 2023-04-30.: | SLU > (LTJ, LTV) > Landscape Architecture (until 121231) Landscape architecture |
Language: | English |
Deposited On: | 20 Oct 2017 07:40 |
Metadata Last Modified: | 20 Oct 2017 07:40 |
Repository Staff Only: item control page