Home About Browse Search
Svenska


Andersson, Pernilla, 2013. Växtmaterial för klättrande barn . Second cycle, A2E. Alnarp: SLU, Department of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

[img]
Preview
PDF
22MB

Abstract

Barns fysiska uppväxtmiljö har genom förskolan homogeniserats. Nästan 90% av alla 1-5åringar vistas i förskola merparten av sin vakna tid. Därför är det angeläget att kritiskt granska vad denna miljö erbjuder barn.

Uppsatsen fokuserar på växtmaterialet barn klättrar i på
förskolor. Studien omfattar växtmaterial med klätterslitage
på 65 förskolor i Lund. I studien har en metod att värdera
växtmaterial efter barns klätterslitage uppfunnits och
implementerats.

Resultatet av studien har konkretiserats i en sammanställning av användbara arter. Verktyget klätterindex har utvecklats-en möjlighet att bedöma lekbarheten i växtmaterial för klättring.

,

The physical environment of children has been homogenised
through pre-schools. Almost 90% of all 1 to 5-year
old’s are at pre-schools most of their waking hours. Therefore, it is significant to critically examine what this environment offers children.

This essay focuses on the plant materials children climb
in at pre-schools. The study includes plant materials with
signs of the wear and tear of children climbing, from 65
pre-schools in Lund. In the study, a method has been
developed and implemented to evaluate damages on plants
caused by the climbing of children.

The result of the study has been concretised in a compilation of useful species. The tool climbing-index has been invented, the possibility to assess the opportunity to climb in plants.

Main title:Växtmaterial för klättrande barn
Authors:Andersson, Pernilla
Supervisor:Kylin, Maria and Gunnarsson, Allan
Examiner:Mårtensson, Fredrika
Series:Självständigt arbete vid LTJ-fakulteten, SLU
Volume/Sequential designation:UNSPECIFIED
Year of Publication:2013
Level and depth descriptor:Second cycle, A2E
Student's programme affiliation:LY002 Landscape Architecture Programme, Alnarp 300 HEC
Department:(LTJ, LTV) > Department of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Keywords:barn, utemiljö, förskola, träd, buskar, klättra, lek, planera, klättring, slitage
URN:NBN:urn:nbn:se:slu:epsilon-s-3064
Permanent URL:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-3064
Subjects:Landscape architecture
Language:Swedish
Deposited On:26 Feb 2014 14:13
Metadata Last Modified:26 Feb 2014 14:13

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per year (since September 2012)

View more statistics

Downloads
Hits