Andersson, Pernilla, 2013. Växtmaterial för klättrande barn . Second cycle, A2E. Alnarp: SLU, Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
|
PDF
22MB |
Abstract
Barns fysiska uppväxtmiljö har genom förskolan homogeniserats. Nästan 90% av alla 1-5åringar vistas i förskola merparten av sin vakna tid. Därför är det angeläget att kritiskt granska vad denna miljö erbjuder barn.
Uppsatsen fokuserar på växtmaterialet barn klättrar i på
förskolor. Studien omfattar växtmaterial med klätterslitage
på 65 förskolor i Lund. I studien har en metod att värdera
växtmaterial efter barns klätterslitage uppfunnits och
implementerats.
Resultatet av studien har konkretiserats i en sammanställning av användbara arter. Verktyget klätterindex har utvecklats-en möjlighet att bedöma lekbarheten i växtmaterial för klättring.
,The physical environment of children has been homogenised
through pre-schools. Almost 90% of all 1 to 5-year
old’s are at pre-schools most of their waking hours. Therefore, it is significant to critically examine what this environment offers children.
This essay focuses on the plant materials children climb
in at pre-schools. The study includes plant materials with
signs of the wear and tear of children climbing, from 65
pre-schools in Lund. In the study, a method has been
developed and implemented to evaluate damages on plants
caused by the climbing of children.
The result of the study has been concretised in a compilation of useful species. The tool climbing-index has been invented, the possibility to assess the opportunity to climb in plants.
Main title: | Växtmaterial för klättrande barn |
---|---|
Authors: | Andersson, Pernilla |
Supervisor: | Kylin, Maria and Gunnarsson, Allan |
Examiner: | Mårtensson, Fredrika |
Series: | Självständigt arbete vid LTJ-fakulteten, SLU |
Volume/Sequential designation: | UNSPECIFIED |
Year of Publication: | 2013 |
Level and depth descriptor: | Second cycle, A2E |
Student's programme affiliation: | LY002 Landscape Architecture Programme, Alnarp 300 HEC |
Supervising department: | (LTJ, LTV) > Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101) |
Keywords: | barn, utemiljö, förskola, träd, buskar, klättra, lek, planera, klättring, slitage |
URN:NBN: | urn:nbn:se:slu:epsilon-s-3064 |
Permanent URL: | http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-3064 |
Subject. Use of subject categories until 2023-04-30.: | Landscape architecture |
Language: | Swedish |
Deposited On: | 26 Feb 2014 14:13 |
Metadata Last Modified: | 26 Feb 2014 14:13 |
Repository Staff Only: item control page