Home About Browse Search
Svenska


Karltun, Karin, 2018. På upptäcktsfärd i hemstaden : hur vi upptäcker nya platser genom Pokémon GO. First cycle, G2E. Alnarp: SLU, Department of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

[img] PDF
871kB

Abstract

Det är inte enkelt att beskriva det fenomen som tog plats under sommaren 2016. Plötsligt var det
människor i varje park, torg och promenad med blicken stint fäst på mobiltelefonen. Pokémon GO
hade tagit världen med storm. Forskare, spelutvecklare och spelare vittnade alla om de positiva
effekterna hade på de som brukade spelet. Spelarnas hälsa förbättrades, främst på grund av de långa
promenader spelet krävde. Men genom alla dessa promenader måste väl spelarna upptäcka nya platser?
Den här studien syftar till att förstå om brukare av spelet Pokémon GO upptäcker nya platser genom
spelet samt vilka dessa platser är. Den gör så genom att studera Edward Relph, Yi-Fi Tuan och Christian
Norberg-Schultz definition av begreppet plats. Den studerar också människor rörelsemönster i urbana
miljöer och sedan presenteras platsbaserade spel och Pokémon GO till läsaren. Studien fortsätter med
intervjuer med tre Pokémon GO spelare och avslutas med en diskussion över resultaten som visar att
spelare upptäcker nya platser och att dessa platser är redan befästa platser i staden, så som parker.

,

It isn’t easy to describe the phenomena that took place the summer of 2016. Suddenly there where
people in every park, square and boardwalk with their eyes strictly glued to their phone. Pokémon Go
had swept the world with storm. Scientist, game developers and players all witness about the great affect
the game had on it’s players. Especially the health benefits with the game, which mostly was because of
the long walks it acquired. So I thought, through all these walks the players must encounter new places?
This study aims to understand if the players of Pokémon GO discover new places through the game and
which these places are. It does so by studying Edward Relph, Yi-Fu Tuan and Christian Norberg-
Schultz’s definition of place, as well as the movement patterns of people in urban places. Then it
presents location based gaming to the reader. The study goes on with an interview with three Pokémon
GO players and it ends with a discussion over the results with show that players do discover new places
and that these are locally known places, for instance parks.

Main title:På upptäcktsfärd i hemstaden
Subtitle:hur vi upptäcker nya platser genom Pokémon GO
Authors:Karltun, Karin
Supervisor:Mellqvist, Helena
Examiner:Nordius, Arne
Series:UNSPECIFIED
Volume/Sequential designation:UNSPECIFIED
Year of Publication:2018
Level and depth descriptor:First cycle, G2E
Student's programme affiliation:LY002 Landscape Architecture Programme, Alnarp 300 HEC
Supervising department:(LTJ, LTV) > Department of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)
Keywords:Pokémon GO, platsbaserade spel, landskapsarkitektur, plats och rum, urbana rörelsemönster, Malmö
URN:NBN:urn:nbn:se:slu:epsilon-s-10766
Permanent URL:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:slu:epsilon-s-10766
Subjects:Landscape architecture
Language:Swedish
Deposited On:17 Jul 2019 11:24
Metadata Last Modified:02 Jun 2020 13:57

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per year (since September 2012)

View more statistics

Downloads
Hits